یک تمرین خوب با چه نوشیدنی هایی شروع میشود؟

نوشیدنی

یک تمرین خوب با چه نوشیدنی هایی شروع میشود؟

شروع یک ورزش خوب در باشگاه معمولا با نوشیدن آب یا ترکیبات خوشمزه همراه است. امروزه ترکیبات جالبی را در باشگاه ها میبینیم. یک نفر مخلوط آب و تخم شربتی، دیگری مخلوط عسل و آبلیمو در بطری آبش ریخته و تمرین میکند. اما ممکن است پس از مدتی از یکنواختی آن خسته شوند. تیم همورزشی قصد دارد در این مقاله و مقالات بعدی انواع و اقسام نوشیدنی های خوشمزه را به شما معرفی کند.

شاید شما هم به این موضوع پی برده باشید که چقدر مصرف آب حین تمرین مهم است.البته نوشیدنی های ترکیبی باید  بسته به میزان تناسب اندام و اهداف تمرینی انتخاب شوند اگر هدفتان کاهش وزن است، در این مقاله، هم ورزشی این دو نوشیدنی سالم را به شما معرفی میکند.

  • کرفس، خیار، عسل، لیمو و زنجبیل

نوشیدنی خیار و زنجبیل

دو ساقه کرفس، یک عدد خیار، یک عدد لیمو ترش، نصف قاشق مربا خوری پودر زنجبیل یا یک تکه زنجبیل تازه (به اندازه یک بند انگشت) و یک قاشق غذا خوری عسل. از آنجایی که کرفس و خیار طبع سرد دارند عسل و زنجبیل آن را متعادل میکند. کرفس یک چربی سوز طبیعی است و خیار در پاک سازی کبد و روده بسیار موثر است. لیموی ترش در تسریع چربی سوزی و تامین ویتامین سی بدن بسیار مفید است. همچنین عسل باعث میشود که دچار افت فشار نشوید. اما خواص زنجبیل بیشمار است این گیاه داروی معده نیز میباشد. پس برای افرادی که ناراحتی معده دارند هم مناسب است .این نوشیدنی مفید را با خیال راحت مصرف کنید و از ورزش خود لذت ببرید.

  • گلاب و عرق نعنا در آب

نوشیدنی گلاب و عرق نعنا

اما راجع به این ترکیب خوشبو چه میدایند؟  گلاب یک آرامبخش قوی است. مقوی معده، اعصاب و کبد است و طبع آن گرم و معتدل است. برای روزهایی که استرس و اضطراب دارید گلاب تا حد زیادی به کاهش آن کمک میکند. همچنین عرق نعنا که از قدیم به مقوی معده معروف است خواص شگفت انگیزی دارد ازجمله افزایش چربی سوزی ، بهبود سیستم گوارش و ضد نفخ و یبوست، دارای آنتی اکسیدان وحاوی اسید رزماریک که ضد التهاب است میباشد. در یک بطری ۵/۱ لیتری یک چهارم آن را گلاب و عرق نعنا اضافه کنید و همچنین دربطری های کوچک و قمقمه های شخصی نیز این میزان یک چهارم میباشد. از این ترکیب ساده و آسان لذت ببرید و در باشگاه نوش جان کنید.

حال اگردچار کمبود وزن هستید و برای افزایش حجم تمرین میکنید ،همورزشی به شما نوشیدنی های مقوی و خوشمزه زیر را به شما پیشنهاد میکند.

  • معجون افزایش حجم

معجون پروتئینی

ترکیبات این معجون مقوی شامل یک لیوان شیر، یک عدد موز، یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو، سنجد یا پودر آن، تخم کتان و جو آسیاب شده، یک اسکوپ پروتئین وی و ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط کن ریخته و هنگامی که یکنواخت شد آماده است. این نوشیدنی انرژی زا برای قبل از تمرین مناسب است .اگر در حین تمرین نیز گرسنه شدید میتوانید میل کنید. البته بهتر است پروتئین وی را بعد از تمرین در آب یا شیر مخلوط کنید و میل کنید. زیرا به شدت در افزایش حجم موثر است. ضمنا اگر تعادل مصرفی کالری را حفظ کنید میتوانید این معجون را در طول روز مصرف کنید.

  • شیک فندوق و گردو

شیک فندوق و گردو

این شیک فوق العاده را حتما امتحان کنید. ۷ عدد فندوق، ۲ عدد گردو، ۲ اسکوپ بستنی وانیلی و کمی شکریا عسل و پودر وانیل را مخلوط کرده و هنگامی که کف کرد آماده نوشیدن است. طعم فوق العاده و خواص بینظیر آن شما را برای یک ورزش پر انرژی آماده میکند.

  • شیک شیربادام و شیره انگور

شیر بادام

۲۰ عدد بادام خیس خورده ، یک لیوان آب، ۲ قاشق غذاخوری شیره انگور. این ۳ ترکیب در افزایش تراکم استخوان و کم خونی معجزه میکند. پوست بادام هارا جدا کرده و هر سه را در مخلوط کن بریزید. زمانی که یکنواخت شد، آماده نوشیدن است.

در ادامه این مقاله انواع نوشیدنی های رژیمی و ترکیبات مقوی و افزایش حجم را معرفی خواهیم کرد و صحت مصرف کربوهیدرات ها قبل از تمرین را به چالش میکشیم.

نویسنده:نیکی شاپوری

پیشنهاد تیم  هم‌ورزشی به شما”وزنه‌زدن، زندگی شما را تغییر خواهد‌ داد!

توسط تیم محتوای هم ورزشی -

About the author

تیم محتوای هم ورزشی

Leave a Comment

حقوق سایت هم ورزشی محفوظ می‌باشد.
از ورزش لذت ببرید

دانلود اپلیکیشن