۱۰ اشتباه رایج در بدنسازی آقایان

بدنسازی آقایان

۱۰ اشتباه رایج در بدنسازی آقایان

گرچه مردان راحت تر از خانم ها تناسب اندام پیدا می کنند اما چند اشتباه وجود دارد که آنها در باشگاه مرتکب می شوند. در مورد اشتباهات رایج بدنسازی مردان چه میدانید؟ امروز در مورد اشتباهاتی صحبت می کنیم که مردان انجام می دهند و مانع رسیدن به تناسب اندام آنها می شود. با همورزشی همراه باشید.

عکس یاسین لک

  1. یکی از رایج ترین چالش های بدنسازی که مردان با آن روبرو هستند فشار شدیدی است که به خود وارد می کنند. آقایان غرور مردانگی دارند پس ممکن است به خود فشارهای خیلی سختی بیاورند و وزنه های سنگین بلند کنند یا خیلی زود رو به تمرین با وزنه های سنگین بیاورند که منجر به خستگی و آسیب دیدگی آنها می شود. آقای تام ونوتو متخصص کاهش وزن، میگوید بدنسازی و تناسب اندام باید قدم به قدم انجام شود. و به قول سعدی رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.
  2. گوش دادن به مشاوره های اشتباه

جیسون کوری مربی درجه یک جهان توصیه می کند مردانی که نتایج واقعی می خواهند باید با حرفه ای های واقعی کار کنند. او می گوید آقایان اغلب به توصیه اشتباه از دوستان یا همراهان خود گوش می دهند و نتیجه ای که می خواهند را بدست نمی آورند.

  1. فقط بر کاردیو تکیه می کنند

کاردیو (هوازی)

بسیاری از آقایانی که می خواهند لاغر شوند برای کاهش وزن  فقط تمرینات هوازی را انجام میدهند. اما اگردمبل ها و وزنه ها را کنار بگذارند نتیجه ای حاصل نمی شود. جیسون می گوید عضله سازی شما را به ماشین چربی سوزی تبدیل می کند. او همچنین می گوید آقایان خیلی زود شروع به کاردیوی شدید میکنند. اگر تنها به تمرینات هوازی ادامه دهید خیلی زود خسته میشوید و تمرین را کنار میگذارید. پس تعادل را رعایت کنید.

  1. زیاد زدن ست های تمرینی

برخی فکر میکنند اگر تعداد ست های تمرینی شان را افزایش دهند، زودتر نتیجه میگیرند. اما همورزشی به شما هشدار میدهد که نه تنها باعث عضله سازی نمیشود بلکه ممکن است دچار عضله سوزی شوید. افزایش تعداد ست های تمرینی شما را خسته تر نیز میکند. و نکته مهم آن است که درست و اصولی زدن ست ها با رعایت زاویه و دامنه حرکت ها رمز موفقیت است.

  1. بی توجهی به میزان پیشرفت و ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد

نادیده گرفتن ارزیابی عملکرد در هر ماه شما را از هدفتان دور میکند. یک ورزشکار موفق با بررسی میزان عملکردش در هر ماه نقاط ضعف و محدودیت های خودش را در طیف حرکات مشخص میکند که انجام ندادن آن می تواند روی عملکرد شما در باشگاه اثر بگذارد و شما را از کاهش وزن موثر باز دارد.

  1. انجام ندادن تمرینات ترکیبی

آیا در هر بار تمرین تنها یک گروه از عضلات خود را تمرین می دهید؟ این کار را نکنید. جیسون کوری تمرینات قدرتی ترکیبی را توصیه می کند که به گروه هایی از عضلات نیاز دارد تا با همدیگر برای قدرت گرفتن کار کنند. تمرینات ترکیبی موثرتر هستند و بدن را بهتر آموزش می دهند. تمرین هایی مثل میز پرس، اسکوات، ددلیفت و سیم کش ها باید در برنامه ی تمرینی شما باشند.

  1. نادیده گرفتن تغذیه

غذای رژیمی

بسیاری از مردم تصور می کنند انجام تمرین زیاد تمام چیزی است که برای کاهش وزن لازم دارند. ونوتو می گوید که تمرین و تغذیه دست در دست یکدیگر دارند. هر دو عنصرهای اصلی کاهش وزن هستند و مکمل یکدیگرند، پس تغذیه در کنار تمرین بسیار مهم است.

  1. تکیه کردن زیاد روی مکمل ها

شیک مکمل پروتئینی

قرص های پروتئین و پودرها رایج هستند اما لزوماً سریعترین راه برای کاهش وزن نیستند. پودرها جایگاه خودشان را دارند اما اگر سعی می کنید لاغر شوید بهتر است جزء افرادی باشید که تا جایی که می توانند از غذاهای طبیعی استفاده می کنند. نه تنها کل غذاها مواد مغذی بیشتری دارند بلکه شما را بهتر سیر می کنند. آقای بابی هولند هانتون بدلکار هالیوود می گوید یکی از نکات رژیم غذایی من برای مردان خوردن غذاهای واقعی به جای مکمل ها یا پودرها می باشد.

  1. انجام بیش از حد کاردیوی حالت پایدار (LISS)

انجام ایروبیک در حد متوسط برای سلامتی قلب خوب است اما آقایانی که می خواهند وزن کم کنند باید در سطح شدت های مختلف کار کنند که شامل اینتروال های شدت بالا  (HIIT) می باشد. جیسون می گوید آقایان اغلب وقت زیادی را در ” افزایش ضربان قلب ” روی دستگاه های کاردیوی خود سپری می کنند که چندان کار درستی نیست.

کاردیو حالت پایدار

  1. تاکید کردن روی کمیت به جای کیفیت

تنها قرار دادن یک بازه ی زمانی خاص در باشگاه نتایج کاهش وزن را برای شما تضمین نمی کند. زمانی را که شما صرف تمرین کردن می کنید باید با کیفیت باشد. چیزی که نتیجه را تضمین می کند استفاده از زمان به طور موثر است. و این به معنای سه چیز است: هوشمندانه تمرین کردن ( داشتن یک برنامه ی به خوبی طراحی شده )، سخت تمرین کردن، که ما آن را شدت می نامیم و تدریجی تمرین کردن، که شما را از منطقه راحتی خود بیرون می آورد.

 

منبع: www.weightloss.about.com

نویسنده: فرشید گودرزی

 

 

 

توسط تیم محتوای هم ورزشی -

About the author

تیم محتوای هم ورزشی

Leave a Comment

حقوق سایت هم ورزشی محفوظ می‌باشد.
از ورزش لذت ببرید

دانلود اپلیکیشن